
Nagrody za bycie „eko”
Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce rozpoczyna premiowanie swoich klientów za zakup produktów proekologicznych. Nagrodą za wybór produktów przyjaznych środowisku są zielone punkty Clubcard, które co kwartał – wraz z pozostałymi punktami - wymieniane będą na bony na dowolne zakupy w sklepach Tesco.
Na liście jest 270 ekologicznych produktów. Tesco nagradza zarówno za wybór produktów przyjaznych środowisku, jak i tych, które pomagają być „eko” w gospodarstwie domowym. Wśród produktów premiowanych zielonymi punktami Clubcard mamy zatem: energooszczędne żarówki, biodegradowalne długopisy czy organiczne szampony, ale i… pokrywki na garnki, zmniejszające zużycie energii podczas gotowania. Nowa propozycja Tesco to nie promocja, lecz stała oferta - punkty będą przyznawane zawsze, gdy klient dokona zakupu oznaczonego produktu z listy. Gama eko-produktów będzie stopniowo poszerzana o kolejne nowości.
Jednym z największych – jak dotąd – ekologicznych sukcesów sieci Tesco było wprowadzenie jutowych toreb wielokrotnego użytku, co o jedną trzecią zmniejszyło zużycie foliowych reklamówek.
Tesco realizuje też plan obniżenia o połowę emisji dwutlenku węgla przez wszystkie sklepy sieci do 2020 roku. W Polsce cztery sklepy Tesco korzystają z odnawialnych źródeł energii – gruntowych wymienników ciepła, a kolejne dwa wykorzystują panele słoneczne i mini – elektrownie wiatrowe. Klienci sieci w każdym z jej ponad 360 sklepów mogą zostawić szkło, plastik, makulaturę, zużyte baterie, drobne elektrośmieci oraz zużyty sprzęt RTV i AGD. Zainteresowanie Polaków tą formą pozbywania się śmieci najgroźniejszych dla środowiska rośnie z roku na rok.
Zielone punkty Clubcard są już kolejną inicjatywą Tesco pokazującą, że bycie „eko” nie musi wiązać się z wielkimi kosztami. Na stronach internetowych Tesco znajdziemy aplikację „Ekologiczny Dom” pokazującą, w jaki sposób zmniejszać zużycie energii w gospodarstwie domowym, zaś w 2009 do 15 tysięcy polskich szkół trafiły przygotowane przez firmę materiały edukacyjne. Samo Tesco deklaruje, że tylko dzięki budowie energooszczędnych sklepów zmniejsza emisję CO2 do atmosfery o 40 ton rocznie, zaś odzyskując makulaturę z opakowań produktów rocznie ratuje przed wycinką 460 tys. drzew.
Lista produktów premiowanych zielonymi punktami Clubcard:
- akumulatorki (+ 50 punktów na cały asortyment dostępny w Tesco) – korzystając z akumulatorków zmniejszamy zużycie zwykłych baterii, zawierających niebezpieczne substancje;
- świetlówki energooszczędne (+50 punktów na wybrane świetlówki) – pozwalają zaoszczędzić nawet do 80% energii elektrycznej;
- długopisy degradowane (+20 punktów na wszystkie) – wykonane z ekologicznych surowców, jak makulatura, surowce wtórne, drewno;
- zabawki drewniane Tesco (od 20 do 300 punktów) – przyjazne środowisku;
- pokrywki (+ 50 punktów na wszystkie pokrywki z asortymentu) – przykrycie garnków oznacza nawet 30% oszczędności energii podczas gotowania;
- torby ekologiczne (0d +10 do 100 punktów) – torby wielokrotnego użytku pozwalają zmniejszyć zużycie jednorazowych foliówek;
- akcesoria kuchenne - wybrany asortyment ( od + 20 do +500 punktów) – wykonane z materiałów degradowalnych, przyjaznych środowisku;
- RTV i AGD- wybrany asortyment ( od + 20 do +1000 punktów) – o wysokiej efektywności energetycznej;
- żywność Tesco Organic (+ 20 punktów na wszystkie produkty z linii) – produkty z upraw ekologicznych;
-detergenty ( proszki/płyny PERSIL, Perła Woolite, Somat do zmywarek + 50 punktów) – myjąc w zmywarce oszczędzimy nawet 20 tys. litrów wody rocznie;
- szampony i odżywki Fructis i GARNIER Naturals (cała linia) + 20 punktów – produkty ze składników organicznych, z opakowaniem o zmniejszonej wadze;
- odświeżacze Air Wick (wybrane +20 punktów) – zamiast CO2 wykorzystują sprzężone powietrze;
- produkty Tesco Greener Living (+20 punktów) – bezpieczne produkty zmniejszające wpływ na środowisko;
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie