
Uczniowie klasy III C Publicznej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Anny Karłowicz w Pułtusku, wraz z nauczycielem, na zaproszenie partnerów z programu eTwinning, mieli możliwość realizacji kolejnego projektu edukacyjnego o nazwie „Growing Up with My Rights”, współpracując m.in. z uczniami z Turcji i Jordanii.
Działanie miało na celu utrwalenie wiedzy na temat praw i obowiązków dziecka, wykorzystując narzędzia komputerowe oraz przede wszystkim metody aktywizujące. Udział w działaniach projektowych rozwinął umiejętność krytycznego myślenia, umiejętności komunikacyjne i pewność siebie. Młodzież poszerzała również umiejętności społeczne i obywatelskie.
Projekt rozpoczął się we wrześniu 2021 r., a zakończył w lutym 2022 r. Każdy miesiąc niósł ze sobą zadania do wykonania przez uczestników, angażując ich w działania w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania 2021, rozwijając umiejętności analitycznego i logicznego myślenia oraz sprawdzając swoją wiedzę na temat własnych praw. Spośród wielu działań w projekcie, ważnym wspólnym działaniem wszystkich uczestników było stworzenie kalendarza Praw Dziecka, poprzez wykonanie ilustracji do niego przez każdego z partnerów. Kolejną pracą wspólną było stworzenie „kolorowej nazwy projektu”. Uczniowie wykorzystywali w swoich działaniach technikę dramy, przedstawiając przypisane im jedno z Praw Dziecka – prawo do ochrony przed nadużyciami. Narzędzia komputerowe umożliwiły aktywne pogłębianie wiedzy w tematyce projektu. Uczniowie angażowali się społecznie, wykonując własne karmniki dla zwierząt.
Aktywność w zadaniach projektowych uczniów umożliwiła im uświadomienie sobie swoich praw i obowiązków. Młodzież miała możliwość współpracy, poszerzenia swojej wiedzy oraz poznania nowych osób. Praca w projektach z programu eTwinning stanowi zachętę do własnego rozwoju, a także współpracy z innymi.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!