
Na Komendę Powiatową Policji w Pułtusku zgłosił się 33-letni mężczyzna, który padł ofiarą oszustów działających metodą „na pracownika infolinii banku”.
Jak ustalili mundurowi, pokrzywdzony odebrał telefon od rzekomego pracownika infolinii banku i usłyszał, że doszło do włamania na jego konto bankowe, z którego został pobrany kredyt. Kiedy mężczyzna zaprzeczył, by składał wniosek o jakikolwiek kredyt, wtedy rzekomy pracownik infolinii, namówił go do zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi komputera. Zainstalowana aplikacja dała przestępcy pełen dostęp do jego telefonu i konta bankowego. Szacowane przez pokrzywdzonego straty to 50 tysięcy złotych.
W takich przypadkach wszystko zaczyna się od odebrania telefonu od rzekomego pracownika infolinii banku, który chce zweryfikować wniosek kredytowy, którego poszkodowany nie składał albo rzekomy pracownik banku wykrył podejrzany przelew czy transakcję lub ma informację, że doszło do włamania na nasze konto. W każdym przypadku punktem wyjściowym dla przestępców jest namówienie do zainstalowania przez pokrzywdzonych wskazanej przez nich aplikacji pozwalającej na zdalną obsługę urządzenia, z którego korzystamy w bankowości internetowej.
Po raz kolejny apelujemy o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. Pamiętajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych bądźmy jednak nieufni.
Sierż. Renata Soból, KPP w Pułtusku
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie