
Do pułtuskiej komendy zgłosiła się 20-letnia mieszkanka naszego powiatu, która została oszukana w internecie. Straty oszacowała na kwotę 570 złotych. Zgłaszająca poinformowała, że za pośrednictwem jednego z portali internetowych kupiła telefon komórkowy. Ustaloną kwotę wpłaciła na wskazane przez sprzedającego konto bankowe, po czym kontakt ze sprzedającym się urwał. Do dziś nie otrzymała zamówionego telefonu, ani zwrotu pieniędzy.
Co zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji?
- Korzystajmy tylko ze znanych i sprawdzonych portali internetowych, sprawdzając opinie oraz komentarze
- Sprawdzajmy, czy sklep podaje swój adres i numer telefonu, ponieważ w razie jakichkolwiek pytań, możemy tam zadzwonić.
- Przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione.
- Kupując telefon komórkowy zapytajmy o ładowarkę i dowód zakupu, ponieważ telefony pochodzące z kradzieży sprzedawane są zazwyczaj bez ładowarki i dokumentacji.
- Zamawiając sprzęt zapytajmy, czy sprzedawca dołącza oryginalne oprogramowanie na płytach i instrukcję obsługi
- Pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot. Jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego, warto umówić się na ODBIÓR OSOBISTY lub wybrać opcje płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą ZA POBRANIEM.
Sierż. Renata Soból, KPP Pułtusk
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie