
Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.), wójtowie (burmistrzowie i prezydenci miast) mają obowiązek co roku – do 31 maja – przedstawiać radzie gminy raport o stanie gminy. Raport podsumowuje działalność wójta (burmistrza, prezydenta miasta), a w szczególności realizację polityk, programów, strategii oraz uchwał rady gminy. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać głos mieszkańcy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie prowadzonej na sesji absolutoryjnej Rady Miejskiej w Pułtusku planowanej na dzień 19 czerwca 2024 r., składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób.
Zgłoszenia należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Pułtusku, ul. Rynek 41 najpóźniej do 18 czerwca 2024 r.
Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15 osób, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
„Raport o stanie Gminy Pułtusk za rok 2023″ – link do pobrania:
RAPORT-O-STANIE-GMINY-ZA-2023-ROK
oraz formularz zgłoszeniowy wraz z listą poparcia:
zgloszenie-do-debaty-raportu-2023
Samodzielny Referat Biura Rady Miejskiej
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie