Reklama

Nowa kampania profilaktyczna mazowieckiej drogówki

20/07/2019 15:00

„Bierność zabija. Reaguj!” - to hasło nowej kampanii profilaktycznej przygotowanej przez Wydział Ruchu Drogowego KWP zs. w Radomiu oraz Radomską Grupę Mediową. 18 lipca odbyła się prezentacja założeń kampanii oraz prezentacja spotu.

Adresatami kampanii są przede wszystkim pasażerowie pojazdów oraz kierujący samochodami. Kampania nie ma na celu piętnowania zachowania pasażerów, którzy nie reagują na nieodpowiedzialne zachowania kierujących. Nie chodzi o to, by w jakikolwiek sposób „oskarżać” pasażerów, że to oni są sprawcami wypadku. Jednak żeby uświadomić pasażerów, że mają ogromny wpływ na zachowanie kierowcy, a dając tzw. „ciche” przyzwolenie na łamanie przepisów biorą poniekąd współodpowiedzialność na ewentualne zdarzenia na drogach. W kampanii policjanci przypominają o tworzeniu pewnych okoliczności, które mogą spowodować, że wielu zdarzeniom na drogach można zapobiec.

Mundurowi chcą wśród pasażerów wypracować siłę, która pozwoli im na zwrócenie uwagi jadącemu obok kierowcy, w sytuacji kiedy ten będzie wykonywał niebezpieczne manewry, kiedy przekroczy prędkość, kiedy nie zapnie pasów bezpieczeństwa, kiedy podczas jazdy będzie spoglądał na telefon komórkowy….Chcą aktywizować pasażerów do czynnego dbania o bezpieczeństwo swoje oraz innych uczestników ruchu drogowego. Uświadomić uczestnikom ruchu drogowego, jak duże konsekwencje moralne spowodowane bierną postawą wobec kierującego, ciążą na osobach uczestniczących w wypadkach drogowych.

Policjanci apelują do kierujących o zachowanie rozsądku na drodze i poczucie odpowiedzialności za życie ludzkie, a do pasażerów apelują: REAGUJCIE! Nie pozwólcie na to, aby stać się kolejną ofiarą wypadku drogowego.

Autor: podkom. Emilia Kosma

Zespołu ds. Profilaktyki Społecznej

Wydział Ruchu Drogowego KWP zs. w Radomiu

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Reklama

Wideo pultusk24.pl




Reklama
Wróć do