
Rozwój branży e-commerce, zmiany w oczekiwaniach konsumentów i postępująca cyfryzacja niejako wymuszają potrzebę uporządkowania wiedzy na temat tego, czym tak naprawdę jest marketing internetowy oraz jakie cele są dziś przed nim stawiane. Dwa dotychczas odrębne pojęcia – SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe oraz UX (User Experience), doświadczenia użytkownika – muszą być traktowane równorzędnie i uwzględniane w jednej, jasno sprecyzowanej strategii SEM (Search Engine Marketing), tzn. marketingu w wyszukiwarkach internetowych.
W naturalny sposób powstaje więc równanie:
SXO (Search Experience Optimization) to optymalizacja doświadczeń użytkownika, czyli czynności mające na celu m.in. pozostawienie dobrego wrażenia po odwiedzeniu strony oraz zapewnienie intuicyjnej obsługi w trakcie jej przeglądania.
Jeśli chcesz zadbać o pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google i tym samym zwiększyć pozycję swojej witryny w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania, powyższe równanie jest fundamentem i punktem wyjścia do wszelkich działań.
Mając na uwadze wpływ, jaki UX wywiera na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, agencja SEO, czyli firma zajmująca się reklamą w Internecie, będzie dążyła do opracowania najlepszej strategii SXO. Powinna ona uwzględniać kilka zasadniczych czynników podnoszących komfort korzystania z witryny.
Poniżej prezentujemy najważniejsze zagadnienia dotyczące poprawiania wrażeń użytkownika (UX).
Prócz przedstawionych powyżej typowych czynników związanych z UX, są jeszcze standardowe działania SEO, które również w pewien sposób wpływają na doświadczenia użytkownika.
Czynniki rankingowe Google uwzględniane w działaniach SEO, które wpływają na UX to:
Bez względu na to, czy obiektem Twojego zainteresowania jest pozycjonowanie sklepów internetowych, blogów, stron firmowych, ogólnopolskie, czy pozycjonowanie lokalne, reklama w Internecie musi spełniać wymagania algorytmów wyszukiwarki internetowej, a jednocześnie być dostosowana do wymagań współczesnego użytkownika.
Pozycjonowanie strony www zgodnie z zasadami UX wymaga fachowej wiedzy i doświadczenia, dlatego warto powierzyć tę usługę profesjonalnej agencji SEO SEMPIRE.
Poznaj szczegóły na https://www.sempire.pl/
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie