Reklama

Jak zrobić dobre SEO?

28/03/2022 13:13

Rozwój branży e-commerce, zmiany w oczekiwaniach konsumentów i postępująca cyfryzacja niejako wymuszają potrzebę uporządkowania wiedzy na temat tego, czym tak naprawdę jest marketing internetowy oraz jakie cele są dziś przed nim stawiane. Dwa dotychczas odrębne pojęcia – SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe oraz UX (User Experience), doświadczenia użytkownika – muszą być traktowane równorzędnie i uwzględniane w jednej, jasno sprecyzowanej strategii SEM (Search Engine Marketing), tzn. marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

Strategia SXO to skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

W naturalny sposób powstaje więc równanie:

SEO + UX = SXO

 

SXO (Search Experience Optimization) to optymalizacja doświadczeń użytkownika, czyli czynności mające na celu m.in. pozostawienie dobrego wrażenia po odwiedzeniu strony oraz zapewnienie intuicyjnej obsługi w trakcie jej przeglądania.

Jeśli chcesz zadbać o pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google i tym samym zwiększyć pozycję swojej witryny w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania, powyższe równanie jest fundamentem i punktem wyjścia do wszelkich działań.

Pozycjonowanie strony w Google - jak zadbać o UX?

Mając na uwadze wpływ, jaki UX wywiera na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, agencja SEO, czyli firma zajmująca się reklamą w Internecie, będzie dążyła do opracowania najlepszej strategii SXO. Powinna ona uwzględniać kilka zasadniczych czynników podnoszących komfort korzystania z witryny.

Poniżej prezentujemy najważniejsze zagadnienia dotyczące poprawiania wrażeń użytkownika (UX).

  1. Umieszczenie ważnych przycisków i obiektów tam, gdzie spodziewa się ich użytkownik – np. przycisk zmieniający język strony lub oznaczający koszyk znajduje się zwykle w prawym, górnym narożniku.
  2. Dbanie o atrakcyjny wygląd treści i obrazów – treści odpowiednio sformatowane, mające białe pola na marginesach, zawierające nagłówki i odstępy, podzielone na krótkie, łatwe do czytania sekcje. Obrazy, np. na podstronach produktów powinny być zdjęciem kontekstowym (przedstawiającym sposób użytkowania produktu), np. kije trekkingowe w rękach wędrowca na tle krajobrazu.
  3. Unikanie nachalnych reklam (wyskakujących okienek) – mogą zasłaniać treść strony i istotne przyciski, co zniechęca do dalszego korzystania z witryny.

Klasyczne działania SEO wpływające na UX

Prócz przedstawionych powyżej typowych czynników związanych z UX, są jeszcze standardowe działania SEO, które również w pewien sposób wpływają na doświadczenia użytkownika.

Czynniki rankingowe Google uwzględniane w działaniach SEO, które wpływają na UX to:

  • szybkość ładowania strony – zaniedbanie tej kwestii spowoduje wysoki współczynnik odrzuceń. Jeśli użytkownik będzie musiał czekać na załadowanie Twojej witryny, prawdopodobnie opuści ją po kilku sekundach i nigdy więcej do niej nie powróci;
  • linkowanie wewnętrzne – użytkownik powinien móc łatwo przechodzić z jednej do innej, powiązanej tematycznie podstrony;
  • meta title i description – meta tagi to informacja dla botów Google, ale nie tylko, tytuł i opis (jeśli są odpowiednio zoptymalizowane) wyświetlające się w wynikach wyszukiwania mogą zachęcić lub zniechęcić do kliknięcia linku prowadzącego do strony;
  • responsywność – większa część wyszukiwań Google odbywa się na urządzeniach mobilnych, strony przystosowane do wyświetlania wyłącznie na komputerze są więc na straconej pozycji;
  • czytelna nawigacja – to m.in. przejrzyste menu z dobrze skonstruowaną strukturą linków oraz wewnętrzna wyszukiwarka, a więc coś, bez czego trudno wyobrazić sobie współczesną stronę www.

Pozycjonowanie stron www z wykorzystaniem SXO to gwarancja sukcesu

Bez względu na to, czy obiektem Twojego zainteresowania jest pozycjonowanie sklepów internetowych, blogów, stron firmowych, ogólnopolskie, czy pozycjonowanie lokalne, reklama w Internecie musi spełniać wymagania algorytmów wyszukiwarki internetowej, a jednocześnie być dostosowana do wymagań współczesnego użytkownika.

Pozycjonowanie strony www zgodnie z zasadami UX wymaga fachowej wiedzy i doświadczenia, dlatego warto powierzyć tę usługę profesjonalnej agencji SEO SEMPIRE.

Poznaj szczegóły na https://www.sempire.pl/

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo pultusk24.pl




Reklama
Wróć do