
Od połowy marca Fundacja WOŚP prowadzi akcję „POMAGAMY”, w ramach której kontaktowane są ze sobą osoby potrzebujące wsparcia w codziennych czynnościach z tymi, które tej pomocy mogą udzielić. Udało się już pomóc w ponad 400 przypadkach. Od 14 kwietnia jeszcze łatwiej można zwrócić się o wsparcie – pod numerem 12 446 68 15 ruszyła specjalna infolinia.
W obliczu walki z koronawirusem znaczna część społeczeństwa zmuszona jest pozostać w domach i właśnie z myślą o takich osobach, które czasem potrzebują wsparcia w codziennych czynnościach - zakupach czy wyprowadzeniu psa - powstała akcja „POMAGAMY”. Fundacja WOŚP zachęca do działania i łączy potrzebujących z tymi, którzy pomocy mogą udzielić poprzez specjalną stronę wosp.org.pl/pomagamy. Osadzono na niej formularz zgłoszeniowy, a także przygotowaną przy współpracy z Esri Polska mapę, prezentującą miejsca, gdzie znajdują się osoby gotowe do niesienia pomocy.
Od wczoraj o pomoc zwrócić się można również telefonicznie, dzięki infolinii utworzonej wspólnie z PeekQuick. Firma zajmuje się wprowadzaniem zgłoszeń do systemu, które następnie trafiają do koordynatora akcji z ramienia WOŚP.
Każdego dnia otrzymujemy bardzo wiele zgłoszeń w sprawie pomocy dla seniorów - przez nasz formularz kontaktują się z nami ich bliscy. Wiemy, że taka forma kontaktu może być barierą dla części osób potrzebujących pomocy, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie infolinii. Łączymy siły z firmą, która świadczy takie usługi na co dzień i w ten sposób jeszcze bardziej ułatwiamy uzyskanie pomocy – mówi Marcin Garczyński, koordynator akcji „POMAGAMY”.
Infolinia dostępna jest pod numerem 12 446 68 15, od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-17:00.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!