Ministerstwo Cyfryzacji zapowiedziało zakończenie epoki papierowych awizo i wprowadzenie jednolitego, cyfrowego systemu komunikacji między urzędami a obywatelami. Od stycznia 2026 roku administracja publiczna w Polsce niemal całkowicie przeniesie się do przestrzeni cyfrowej.
To koniec papierowych awizo, które coraz rzadziej trafiają dziś do skrzynek pocztowych. Wraz z początkiem 2026 roku zakończy się okres przejściowy, a wszystkie instytucje publiczne będą zobowiązane do korzystania z e-Doręczeń jako podstawowej formy kontaktu z obywatelami i przedsiębiorcami.
System e-Doręczeń opiera się na tzw. adresie do doręczeń elektronicznych (ADE). Każda wysłana tą drogą wiadomość ma moc prawną równoważną listowi poleconemu z potwierdzeniem odbioru. Dzięki temu obywatele i firmy będą mogli odbierać urzędowe pisma bez konieczności wizyty na poczcie.
Z cyfrowej formy doręczeń będą jednak korzystać tylko osoby, które założą własną skrzynkę e-Doręczeń. Jej utworzenie jest proste i możliwe całkowicie online – wystarczy kilka minut, by złożyć wniosek za pośrednictwem oficjalnej strony systemu.
Więcej informacji - TUTAJ
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie