
Marketing internetowy to jedno z tych narzędzi, które jest bardzo mocno rozbudowane. Składa się on bowiem z połączenia tradycyjnego marketingu z działaniami internetowymi, co tworzy niejednokrotnie ciekawy miszmasz, który jeśli jest dobrze poprowadzony, przynosi spore korzyści osobie z niego korzystającej. Jednak, aby wiedzieć, jak używać marketingu internetowego, musisz wiedzieć, z jakich elementów się składa.
SEO i SEM, czyli czym jest pozycjonowanie
Działania z zakresu SEO i SEM to sposób na organiczne poprawienie wyników wyszukiwania danej witryny. Jak to działa? Zoptymalizowanie witryny poprzez usunięcie błędów, przyśpieszenie jej działania oraz uzupełnienie treści o słowa i frazy kluczowe pozwalają na poprawienie pozycji strony internetowej w danej wyszukiwarce – pod wskazaną frazą kluczową. Co to daje? Jest to sposób na darmowe zwiększenie ruchu na stronie, jednocześnie z przełożeniem na zwiększoną sprzedaż produktów lub rozpoznawalność marki.
Content marketing – jak treści sprzedają produkty
Czymś, co się łączy z każdym elementem marketingu internetowego, jest marketing treści (content marketing). Kto z nas nie zna słynnego: „Just do it!”. Słowa to to, co trafia do każdego użytkownika internetu – niezależnie czy będzie to baner reklamowy z hasłem, artykuł sponsorowany czy treść umieszczona na stronie internetowej. Każde z nich ma za zadanie zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. I tu wchodzą w grę takie rzeczy jak storytelling – czyli pisanie reklam niczym dobra powieść (gdzie głównym wątkiem jest opowieść, a sprzedaż pobocznym) oraz kreatywny copywritingu, który polega na pisaniu ciekawych i zaskakujących opisów produktów czy kategorii.
Reklama bannerowa i nie tylko
W internecie mamy też do czynienia z klasyczną reklamą – bannerami na stronach internetowych, reklamami wyświetlanymi na tablicy mediów społecznościowych czy w wynikach wyszukiwania. Każda z tych treści się różni. Bannery mogą reklamować produkty i usługi dopasowane do użytkownika lub być remarketingiem, czyli wyświetlaniem reklam produktów i usług, których dany użytkownik wcześniej szukał. Natomiast reklama fraz kluczowych działa w wyszukiwarkach i wyświetla na danej frazie wyszukiwania opłacone linki do strony w pierwszej kolejności.
Social media marketing
Marketing w social media przyjmuje przeróżne formy. Jedną z nich jest wyświetlanie klasycznych reklam użytkownikom, poprzez dopasowanie treści po różnych kategoriach (wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania). Inną jest natomiast budowanie świadomości marki poprzez utworzenie profilu firmy i dodawanie wartościowych dla odbiorców informacji, na przykład poprzez udzielanie się w grupie tematycznej na Facebooku i dawanie darmowych porad dotyczących produktów danej firmy czy innych komentarzy związanych z branżą.
Influencer marketing
Jednym z ciekawych odłamów marketingu w social media jest influencer marketing. Może on przyjmować różne formy – od umieszczania na zdjęciach czy video znanych osób produktów danej marki, przez linki afiliacyjne (polecanie danej usługi i produktu i rozliczenie za ilość sprzedanych sztuk/wejść na stronę/rejestracji użytkowników), aż po umieszczenie w treści kanału polecenia konkretnego produktu w formie recenzji. Influencer marketing pozwala nam na dotarcie do grona potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi produktami. Zobacz: osoba, która recenzuje książki, może polecić konkretną powieść ludziom, którzy lubią czytać.
Mobilny marketing – nie tylko SMS
Inną formą bezpośredniego marketingu internetowego jest mobilny marketing. Są to wszelkie powiadomienia wysyłane do użytkownika za pomocą narzędzi mobilnych. To nie tylko SMS z informacją o promocji, to również wszelkie powiadomienia wysyłane przez aplikacje – kto z nas nie pamięta zamieszania z powiadomieniem mBanku o treści: „ęśąćż”? Sam mobilny marketing słynie też z RTM (real time marketing), kiedy to inne firmy reagują własną kampanią reklamową, opartą o wpadkę innego brandu lub ciekawe wydarzenie.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!