
Stanowisko Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Pułtusku w sprawie listu otwartego poruszającego kwestie dostępności obiektu dla klientów.
Szanowny Panie Stały Kliencie Pływalni,
Odpowiadając na list otwarty z 23.09.2021r adresowany do „Dyrektora MOSiR: Krytej Pływalni w Pułtusku” w sprawie dostępności obiektu dla klientów, pragnę podziękować za zainteresowanie i zwrócenie uwagi na zaistniałą sytuację. Cieszy fakt, że pułtuska Pływalnia jest miejscem aktywności sportowej często odwiedzanym przez mieszkańców, nie tylko Pułtuska ale również ościennych gmin. Dokładamy bowiem wszelkich starań, aby nasz obiekt spełniał oczekiwania klientów.
Pragnę jednak zauważyć, iż treść wiadomości którą otrzymałem, nie spełnia zasad formalnych listu otwartego. Dodatkowo jest anonimowa. Co więcej, wiadomość nazwana litem otwartym została wysłana z adresu e-mail utworzonego jedynie w celu jej wysłania: plywalnikryta@wp.pl. W tych okolicznościach dziwi fakt, że mocno poruszony sytuacją opisywaną w liście otwartym, Pan Stały Klient Pływalni nie podjął próby skontaktowania
się bezpośrednio z kierownikiem obiektu, aby wyjaśnić lub zgłosić zażalenie. Skoro bowiem są uwagi odnośnie funkcjonowania obiektu, pierwsze kroki należy skierować do jego Zarządcy. Kolejno, gdy Zarządca nie reaguje, byłaby dla mnie zrozumiała interwencja
w sprawie, poprzez list otwarty. W tym przypadku, zabrakło najwyraźniej chęci do umówienia takiego spotkania i wyjaśnienia sprawy. Szukając jednak rozgłosu, Pan Stały Klient Pływalni postanowił (chowając się za anonimowością) napisać wiadomość nazwaną listem otwartym. Z szacunku do każdego użytkownika Pływalni, dbając o renomę obiektu, pragnę ustosunkować się do stawianych przez Pana zarzutów.
W liście porusza Pan kilka kwestii, tak więc uprzejmie, kolejno wyjaśniam:
Pływalnia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Pułtusku otwarta jest w godz. 6:00-22:00 w dni powszednie oraz soboty, zaś w niedziele 8:00-22:00. Na niecce sportowej jest 6 torów. Na każdym torze wg. Projektu wykonawczego maksymalne obłożenie wynosi 11 osób. Podczas pływania obowiązuje tzw. ruch prawostronny, czyli pływający trzyma się prawej krawędzi toru (regulamin obiektu).
Największe obłożenie naszej Pływalni, możemy przyjąć, że występuje w godz. 8:00-19:00. Mniej klientów przychodzi w godz. 06:00-08:00 oraz 20:00-22:00, dlatego też dla zachęty, w tych godzinach mamy tańsze bilety.
Harmonogram zajętości torów nie jest tajemnicą i jest udostępniany na stronie internetowej MOSiR w Pułtusku, a także przed wejściem do budynku. Każdy zainteresowany ma dostęp do tejże informacji. Oczywistym jest, że będą odstępstwa od tego, co jest zapisane w harmonogramie z prostych powodów. Grupa nie zawsze przyjedzie na zarezerwowany termin i odwrotnie - grupy pojawiają się na pływalni bez wcześniejszego powiadomienia Zarządcy obiektu. W takich przypadkach, jeżeli jest tylko wolne miejsce, grupy są wpuszczane na obiekt. Dodatkowo należy pamiętać, iż obecnie stosujemy się do wytycznych, Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Głównego Inspektora Sanitarnego, dotyczących funkcjonowania basenów i saun w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce.
Przepisy obligują zarządcę Pływalni do ograniczenia maksymalnego obłożenia obiektu do 85%.
Szkoły pływackie mają podpisane stosowne umowy, które uprawniają do prowadzenia zajęć oraz ponoszą stosowne koszty wynikające z tych umów. Rozliczenie klient – szkółka nie jest w kompetencji Dyrektora MOSiR.
Obowiązujący cennik przewiduje możliwość samodzielnego pływania na torze po wcześniejszej rezerwacji oraz uiszczeniu stosownej opłaty.
Pływalnia jest obiektem publicznym i każdy ma prawo z niego skorzystać, pod warunkiem przestrzegania obowiązujących zarządzeń oraz regulaminów. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Pułtusku prowadzi zajęcia pływania nie tylko dla szkół z gminy i powiatu pułtuskiego ale także z powiatów ościennych. Prowadzone są zajęcia z Aquaaerobicu, pomagamy realizować projekty „Umiem pływać” dla najmłodszych. Grupy pływackie zapewniają aktywność fizyczną dla dzieci i młodzieży, przygotowują do egzaminów na uczelnie wyższe. Wszystko to przekłada się także na utrzymanie Pływalni.
W imieniu pracowników MOSiR i własnym, zapraszam do korzystania z naszego obiektu.W przypadku jakichkolwiek pytań lub zastrzeżeń, zapraszam do kontaktu poprzez sekretariat MOSiR (nr tel.: (23) 692-02-67), gdzie można umówić się na spotkanie z Dyrektorem. Jestem otwarty na wszelkie sugestie oraz rzeczową dyskusję. Informacje dla użytkowników obiektu znajdują się również na stronie www.mosir.pultusk.pl.
Podsumowując, każdy klient jest tak samo ważny, zaś duża frekwencja świadczy o zadowoleniu korzystających z naszych usług.
Marcin Nożykowski
MOSiR Pułtusk
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!