
Wielu gości jadących na niedzielne dożynki w Obrytem miało okazję przejechać się fatalną drogą w lesie między Popławami a Psarami. To na niej w ostatnim czasie doszło do dwóch śmiertelnych wypadków i to o niej piszą internauci, apelując o remont. Trasą tą jechała zapewne także wicestarosta Beata Jóźwiak i odniosła się do niej podczas swojego przemówienia.
Beata Jóźwiak powiedziała mniej więcej (pisane z pamięci): droga jest zła, ale mieszkańcy apelujący w Intrenecie do samorządu powiatowego o jej pilny remont nie mają racji gdyż, po pierwsze – samorząd wie i apeli nie potrzebuje, po drugie – dróg do remontowania było i jest więcej, po trzecie – wypadki to przede wszystkim wina kierujących i po czwarte – remont będzie niedługo, bo już jest projekt w przygotowaniu.
Każdy z tych argumentów jest prawdziwy i nie ma powodów, aby nie wierzyć w dobre intencje i chęci samorządowców. Pewnie gdyby nie ograniczone środki, droga zrobiona byłaby już dawno. Jest też prawdopodobne, że inne drogi remontowane w ostatnich latach były w jeszcze gorszym stanie. Nie powoduje to jednak, że problem drogi Popławy – Psary można zostawić aż do odległego w czasie remontu. Wydaje się, że na szybko potrzebne są doraźne działania:
1. Wprowadzenie ograniczenia prędkości ze względu na fatalny stan drogi – do jakiej prędkości to kwestia decyzji specjalistów od ruchu drogowego.
2. Postawienie od strony Popław i Psar specjalnych, dużych znaków ostrzegających przed zwierzyną. Dwa ostatnie wypadki były do siebie podobne w tym znaczeniu, że brały w nim udział pojedyncze pojazdy i nikt ich nie widział. Jest bardzo prawdopodobne, że ich przyczyną była przebiegająca zwierzyna, którą kierowcy wyminęli, ale nie uniknęli wypadku. Publikujemy poniżej projekt tablicy wykonany w naszej redakcji. Bardzo chętnie go udostępnimy.
3. Przeanalizowanie innego poprowadzenia szlaku rowerowego, niż tą drogą.
4. W kilku miejscach zarwany na poboczach asfalt powoduje dosyć głębokie dziury. Są one przez drogowców łatane, ale to niewiele daje. Wydaje się konieczne postawienie jakiś wyraźnych znaków ostrzegawczych w co najmniej dwóch – trzech miejscach.
5. Remont powinien odbyć się jak najszybciej (absolutny priorytet) i powinien uwzględniać solidne poszerzenie drogi i prawidłowe wyprofilowanie zakrętów.
Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że przyczyną większości wypadków jest nadmierna prędkość (i/lub alkohol) i jest to fakt bezdyskusyjny. Jeśli jednak dana droga jest w złym stanie, to automatycznie zwiększa prawdopodobieństwo wypadku, kolizji czy innych niebezpiecznych zdarzeń. Wiemy, również, że samorządy robią, co mogą, aby poprawiać stan dróg, których mają niemało. Warto jednak reagować na bieżące zdarzenia i takie niebezpieczne drogi do czasu przebudowy czy remontu po prostu odpowiednio oznaczyć, ostrzegając kierowców.
Propozycja tablicy do postawienia przy wjeździe do lasu od strony Popław i Psar. Takie tablice być może konieczne są w innych miejscach.
Na filmie widać przejazd tą drogą w najbardziej niebezpiecznej części.
Zapraszamy do zgłaszania pomysłów jak poprawić bezpieczeństwo na tej i innych drogach.
Red.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie