Reklama

Były zarząd "Eco Pułtusk" kontra radny i poseł Konfederacji

09/02/2025 10:14

​​​​​​​Na sesji Rady Miejskiej 29 stycznia 2025 roku radny Adam Prewęcki poinformował o nieprawidłowościach, jakich mieli się dopuścić byli członkowie zarządu Eco Pułtusk. Poseł Krzysztof Mulawa z Konfederacji złożył w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury.

30 stycznia 2025 roku poseł na Sejm RP Krzysztof Mulawa (Konfederacja) złożył w Prokuraturze Rejonowej Warszawa Praga Północ zawiadomienie o możliwości popełnieniu przestępstwa przez dwóch byłych członków zarządu PPUK, a później ECO Pułtusk, Kamila Szczepańskiego i Damiana Szewczyka.

Sprawa dotyczy umów na realizację transportu miejskiego zawieranych przez członków zarządu spółki z Urzędem Miejskim w Pułtusku, w okresie od 13 stycznia 2021 do 30 listopada 2021 roku.

Zdaniem radnego i posła, co najmniej cztery razy poświadczyli oni nieprawdę, podpisując fałszywe oświadczenie do umowy, mające potwierdzić, że spółka „posiada zezwolenie na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym i spełnia warunki niezbędne do wykonywania usług przewozowych będących przedmiotem umowy”.

 

O co chodzi z tym zezwoleniem?

Spółka PPUK otrzymała stosowne zezwolenie (nr 15/2015) wydane przez Burmistrza Pułtuska w dniu 23 grudnia 2015 roku. Ważność zezwolenia to pięć lat. Tak więc straciło ono ważność 22 grudnia 2020 roku. Kolejne (nr. 1/2022) spółka otrzymała 3 stycznia 2022 roku. Przez cały 2021 roku spółka realizowała jednak transport miejski, podpisując z Urzędem Miejskim kolejne umowy. Czy przez ponad rok robiła to nielegalnie, nie posiadając zezwolenia na stosowną działalność?

Ówczesny prezes ECO Pułtusk (spółka w międzyczasie zmieniła nazwę) Kamil Szczepański wyjaśnił w piśmie z dnia 24 października 2024 roku do rady nadzorczej, że zezwolenie nr 15/2015 zostało automatycznie przedłużone do 31 grudnia 2021 roku na podstawie art. 78 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie drogowym.

Ustęp 1 tego artykułu brzmi:

Przedmioty prowadzące działalność w zakresie regularnego przewozu osób w krajowym transporcie drogowym, kolejowym, innym szynowym, linowym (…) mogą ją nadal wykonywać na podstawie posiadanych uprawnień, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2021 r.(…)

Jest jednak także ustęp 6 tego artykułu, który brzmi:

Zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym, których termin ważności upływa w dniu 31 grudnia 2020 r., wydawane na podstawie przepisów dotychczasowych, zachowują ważność do dnia 31 grudnia 2021 r.

 

I tu powstaje odmienna interpretacja przepisów. Zdaniem radnego i posła, aby przedłużyć zezwolenie zgodnie z ustawą, musiałoby ono mieć termin ważności 31 grudnia 2020, a nie 22 grudnia 2020 roku. Zdaniem ówczesnego prezesa, a także rady nadzorczej Eco Pułtusk, która badała sprawę na posiedzeniu 24 października 2024 roku wprowadzone przez parlament poprawki do ustawy związane z przeciwdziałaniem Covid automatycznie wydłużyły ważność zezwolenia do 31 grudnia 2021 roku. Tak więc wszystkie umowy podpisane do tego dnia są ważne.

Co ze sprawą zrobi prokuratura? Zobaczymy.

GHG

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo pultusk24.pl




Reklama
Wróć do