
Dzień 11 listopada to symbol miłości do Ojczyzny, walki o wolność; symbol wiary i zwycięstwa. Stąd w scenariuszu montażu słowno-muzycznego zostały wpisane utwory poetyckie i pieśni ilustrujące trudną drogę Polaków do umiłowanej wolności. Przy czym, uwagę słuchacza starano się skupić nie tylko na wielkich czynach bohaterów, lecz także na dorównującym im powagą trudnych dylematach zwykłego – niezwykłego człowieka: żołnierza – powstańca. Przecież nawet po 91 latach od tak doniosłego wydarzenia nie sposób zapomnieć o uporczywej manifestacji dążeń narodu polskiego do suwerenności w całym okresie polskiej niewoli narodowej, dążeń włożonych w pojedyncze biografie „miłujących Ojczyznę”. Dlatego też wśród utworów nie mogło zabraknąć takich wierszy jak: Pożegnanie – w wykonaniu ucz. kl. II LP Piotra Ulatowskiego i Agnieszki Myśliwiec z kl. III TH, czy Listu córki do ojca w interpretacji Arkadiusza Wydry z kl. II TŻ. Całość treści uzupełniono wiązanką najpiękniejszych pieśni patriotycznych tego okresu: Kadrowa, Białe róże – w wykonaniu Żanety Jaskulskiej z kl. II Hot, uzupełnionych współczesną interpretacją Magdy Barbarskiej i Pauliny Komorowskiej z II Hot utworu K. Klenczona Biały krzyż oraz interpretacją Żanety Jaskulskiej z II Hot i Pauliny Budnickiej z III Hot Gawędy o miłości do ziemi ojczystej autorstwa W. Szymborskiej.
Apel został przygotowany przez uczniów klas: II LP, III TH, II WzB pod kierunkiem nauczycielek Izabeli Gierek, Jolanty Jadaś i Elżbiety Kosek. Chórowi szkolnemu akompaniował Aleksander Orłowski. Mundury udostępniły i podarowały szkole C. Sokołowska i B. Krzemień-Kozłowska.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie