Reklama

Polacy kupują jedzenie przez internet

16/04/2019 12:12

Polacy coraz chętniej robią zakupy przez internet. Około 17 proc. z nas kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz na tydzień, a 40 proc. wchodzi na strony internetowe sprzedawców detalicznych, jak wskazują dane PWC. Nie stronimy również od zamawiania jedzenia online.

Rynek e-commerce wart 45 mld zł

PWC oszacowało, że w 2018 roku wartość rynku sprzedaży internetowej w Polsce sięgnęła granicy 45 mld zł. Specjaliści prognozują, że w 2020 roku rynek ten może być wart ponad 60 mld zł.

Nawet 23 proc. respondentów w badaniu „Polacy na zakupach” z 2018 roku, przeprowadzonego przez PWC, deklarowało, że zamawia przez internet produkty pierwszej potrzeby, a 37 proc. zamierza to robić w najbliższej przyszłości. Najczęściej Polacy kupują w sieci:

  •    odzież i obuwie – 79 proc. internautów;
  •    leki i kosmetyki – 75 proc.;
  •    książki, muzykę, filmy i gry wideo – 73 proc.;
  •    meble i wyposażenie domu – 62 proc.;
  •    elektronikę użytkową i komputery – 61 proc.;
  •    produkty do majsterkowania – 59 proc.;
  •    zabawki – 59 proc.;
  •    urządzenia AGD – 57 proc.;
  •    sprzęt sportowy i turystyczny – 56 proc.;
  •    biżuterię i zegarki – 56 proc.;
  •    produkty spożywcze – 47 proc.

Czy oznacza to, że już wkrótce zamiast iść do pobliskiej piekarni po chleb będziemy go zamawiać online? Nie jest to wykluczone, choć jak na razie przez internet częściej zamawiamy gorące obiady i kolacje.

Jedzenie online na fali popularności

Z raportu PizzaPortal.pl wynika, że aktualnie jedzenie w Polsce zamawia przez internet 25 mln osób, a z każdym rokiem rośnie kwota przeznaczana na ten cel. Rynek zamówień jedzenia online wzrasta w tempie nawet 50 proc. rocznie, a jego wartość w roku bieżącym jest szacowana na blisko 0,9 mld zł. Jednocześnie cały rynek zamawiania jedzenia na wynos, na odległość, ma wartość około 6 mld zł.

PizzaPortal.pl jednocześnie prognozuje, że rynek zamówień jedzenia online będzie cały czas rósł w dużym tempie. W 2025 roku niemal połowa wartości zamawianego jedzenia będzie pochodziła z zamówień składanych drogą internetową.

Aż 86 proc. użytkowników internetu deklarowało w badaniu PizzaPortal.pl, że zamawia jedzenie z dowozem. W grupie tej:

  •    54 proc. zamawia jedzenie przez telefon,
  •    31 proc. zamawia jedzenie online i przez telefon,
  •    15 proc. zamawia jedzenie wyłącznie online.

Jeszcze przed rokiem zaledwie 46 proc. badanych deklarowało, że zamawiając posiłki, robi to online. Najczęściej w internecie zamówienia na jedzenie składają osoby z najmłodszej grupy wiekowej, 15-24 lat (23 proc. online oraz 33 proc. online i przez telefon) oraz osoby w wieku od 25 do 34 lat (13 proc. online oraz 38 proc. online i przez telefon).

Jak widać, najczęściej jedzenie online z dowozem zamawiają osoby młode, w wieku od 25 do 44 lat. Wśród nich są osoby żyjące w wolnych związkach i single mieszkający w dużych miastach. W zamawianiu jedzenia przez internet przodują kobiety.

Internet wkracza do gastronomii

Na uwagę zasługuje fakt, że już nie tylko kupujemy w internecie, sprawdzamy ceny poszczególnych produktów i usług, ale i składamy wygodnie zlecenia na jedzenie z dowozem. Popularnością wśród użytkowników cieszą się też aplikacje przeznaczone do zamawiania jedzenia.

Nie trzeba szukać numerów do pizzerii czy lokalu z sushi, aby móc zamówić coś, na co mamy ochotę. W ten sposób możemy ratować się podczas niezapowiedzianej wizyty gości czy wtedy, gdy spontanicznie zorganizujemy spotkanie towarzyskie. Wystarczy dostęp do sieci, np. szybki internet z UPC i poświęcenie kilku minut na wybór interesującego nas dania.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo pultusk24.pl




Reklama
Wróć do