Reklama

Seniorka straciła ponad 55 tysięcy, małżeństwo ponad 40

Już po raz kolejny Policja podaje przykłady działań oszustów, kończących się utratą znacznych sum pieniędzy.

76-letnia kobieta straciła ponad 55 tysięcy zł i 600 euro

76-letnia mieszkanka Siedlec podczas przeglądania internetu na swoim telefonie natrafiła na reklamę gry inwestycyjnej w bitcoiny. Kliknęła na reklamę i podała swój numer telefonu. Po kilku godzinach skontaktował się z nią mężczyzna podający się za pracownika firmy inwestycyjnej, który nakłonił ją do wpłaty 800 złotych jako „opłaty startowej”. Kobieta wpłaciła pieniądze, po czym pomyślała, że może to być oszustwo, dlatego anulowała przelew i skontaktowała się z bankiem. Historia ta mogła zakończyć się dobrze, gdyby nie nieustępliwość oszustów...

Od czasu anulowania przelewu rozpoczęła się seria połączeń telefonicznych. Kobieta była przekonywana o rzekomym zysku i nawet odnotowała na swoim koncie przelew 14 tysięcy złotych!

Presja i być może ten „zysk” sprawiły, że zdecydowała się na dalsze „inwestycje”. Niestewty, te doprowadziły wyłącznie do utraty środków, w tym zaciągnięcia kredytów na 25 tysięcy złotych oraz 15 tysięcy złotych, które trafiły na konta osób trzecich.

Jak informuje KWP Radom, oszuści nakłonili ją także do instalacji aplikacji umożliwiającej zdalne zarządzanie telefonem, a to pozwoliło im na pełny dostęp do jej konta bankowego. Łącznie kobieta straciła 55 500 złotych i 600 euro.

Małżeństwo oszukane na 40 tysięcy

Do małżeństwa zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika zajmującego się informacją kredytową. Poinformował, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na ich koncie bankowym w wysokości ponad 100 tysięcy złotych. Polecił, aby się nie rozłączali i wykonywali polecenia kolejnego „konsultanta”.

Małżeństwo uwierzyło oszustom i wzięło kredyt. Dalej pieniądze zostały wypłacone i wpłacone we wpłatomacie na podane konto, za pomocą kodów szybkich płatności. Kiedy zorientowali się, że stracili 40 tysięcy, natychmiast zawiadomili Policję.

Policja apeluje o ostrożność! Aby uniknąć podobnych sytuacji, należy:

  • Nigdy nie udostępniać swoich danych osobowych, skanów dokumentów czy loginów osobom poznanym w internecie.
  • Nie instalować aplikacji typu zdalny pulpit (AnyDesk, TeamViewer itp.), jeśli nie jesteście pewni ich przeznaczenia.
  • Konsultować decyzje finansowe z rodziną lub zaufanymi osobami.
  • Prawdziwy pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginów, haseł czy kodów autoryzacyjnych.
  • Nigdy nie wykonywać przelewów na tzw. „bezpieczne konta”.
  • W razie wątpliwości zakończyć rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem.
  • Każde podejrzane zachowanie zgłaszać niezwłocznie na Policję, dzwoniąc pod numer 112.
  • Przypominamy, że oszuści stosują coraz bardziej wyrafinowane metody manipulacji, dlatego należy zachować szczególną ostrożność w kontaktach z nieznanymi osobami w internecie oraz przez telefon.

Zespół Prasowy KWP zs. w Radomiu

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 13/05/2025 16:58
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo pultusk24.pl




Reklama
Wróć do