
Pułtuscy policjanci otrzymują coraz więcej zgłoszeń dotyczących oszustw internetowych i telefonicznych. W ostatnim czasie oszuści działają metodą „na pracownika banku”.
Metoda oszustwa „na pracownika banku” daje możliwość przejęcia dostępu do konta bankowego i zgromadzanych na nim środków. Tak właśnie było w przypadku mieszkanki powiatu pułtuskiego. Kobieta odebrała telefon od osoby podającej się za konsultanta bankowego.
Oszust powiedział, że ktoś próbuje zaciągnąć kredyt na jej dane. Aby zablokować dalsze działania, kobieta miała przesłać kod BLIK. Zrobiła to trzykrotnie, tracąc w ten sposób 10 tysięcy złotych.
Policjanci ponawiają apel o zachowywanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, czy przekazywania kodów BLIK. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Źródło: KPP Pułtusk
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie