
Już jutro, podczas sesji Rady Miasta, która wyjątkowo odbędzie się w sali Maneż i poświęcona będzie w znacznej części gospodarce odpadami, radni będą podejmować uchwałę o wyłączeniu nieruchomości niezamieszkałych - czyli firm (sklepy, bary, restauracje inne zakłady pracy), z gminnego systemu odbierania odpadów komunalnych, na których powstają odpady.
Jak czytamy w uzasadnieniu, bezpośrednim powodem zmian są ograniczenia wynikające z przepisów nowelizacji przepisów ustawy w lipcu 2019 r.
W roku 2020 opłaty wnoszone przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych nie będą wystarczające na pokrycie kosztów odbioru i unieszkodliwiania odpadów komunalnych wytworzonych na tych nieruchomościach. Na rynku dostępne są usługi odbioru i unieszkodliwiania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych i właściciele tych nieruchomości będą mieli możliwość zamówienia odpowiednich usług dla wytwarzanych odpadów.
W wielu gminach miejskich od 2013 roku nieruchomości niezamieszkałe nie znajdowały się w gminnych systemach. Ze względu na ryczałtowy charakter części opłat od nieruchomości niezamieszkałych wprowadzenie zmian powinno nastąpić z końcem roku kalendarzowego.
Jeśli uchwała zostanie przegłosowana, od 1 stycznia 2021 r., zakłady pracy będą zobowiązane zawrzeć umowę na odbiór odpadów z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów, zgodnie z art. 6 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!