Reklama

Kto będzie odbierał śmieci firmom z gminy Pułtusk? - szykują się zmiany

29/09/2020 11:48

Już jutro, podczas sesji Rady Miasta, która wyjątkowo odbędzie się w sali Maneż i poświęcona będzie w znacznej części gospodarce odpadami, radni będą podejmować uchwałę o wyłączeniu nieruchomości niezamieszkałych - czyli firm (sklepy, bary, restauracje inne zakłady pracy), z gminnego systemu odbierania odpadów komunalnych, na których powstają odpady.

Jak czytamy w uzasadnieniu, bezpośrednim powodem zmian są ograniczenia wynikające z przepisów nowelizacji przepisów ustawy w lipcu 2019 r.

W roku 2020 opłaty wnoszone przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych nie będą wystarczające na pokrycie kosztów odbioru i unieszkodliwiania odpadów komunalnych wytworzonych na tych nieruchomościach. Na rynku dostępne są usługi odbioru i unieszkodliwiania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych i właściciele tych nieruchomości będą mieli możliwość zamówienia odpowiednich usług dla wytwarzanych odpadów.

W wielu gminach miejskich od 2013 roku nieruchomości niezamieszkałe nie znajdowały się w gminnych systemach. Ze względu na ryczałtowy charakter części opłat od nieruchomości niezamieszkałych wprowadzenie zmian powinno nastąpić z końcem roku kalendarzowego.

Jeśli uchwała zostanie przegłosowana, od 1 stycznia 2021 r., zakłady pracy będą zobowiązane zawrzeć umowę na odbiór odpadów z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów, zgodnie z art. 6 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Reklama

Wideo pultusk24.pl




Reklama
Wróć do