
Czy wiesz, że pracownik banku, który dzwoni do Ciebie z numeru Twojego banku, może okazać się cyberprzestępcą? Jak reagować w takiej sytuacji – opowiada Jerzy Kryszak w filmie poniżej:
Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa oraz banki we współpracy z Policją łączą siły w walce z cyberzagrożeniami. Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” ma na celu uświadomienie społeczeństwa o ryzykach związanych z korzystaniem z Internetu oraz przekazanie praktycznych wskazówek, jak chronić swoje dane.
Związek Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa oraz banki we współpracy z Policją apelują:
Pamiętaj, że każdy, kto zadzwoni do Ciebie i żąda podania danych, np. kodów blik lub haseł do logowania do konta, kodów autoryzacyjnych, to stuprocentowy oszust! Nieważne za kogo się podaje i z jakiego numeru dzwoni, a nawet, że zna Twoje imię i nazwisko. To przekręt, w efekcie którego możesz stracić swoje oszczędności. Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji.
Więcej informacji o cyberbezpieczeństwie szukaj we własnym banku.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie