:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Polacy kupują jedzenie przez internet

Reklama, Polacy kupują jedzenie przez internet - zdjęcie, fotografia
Portal pultusk24.pl 16/04/2019 12:12

Polacy coraz chętniej robią zakupy przez internet. Około 17 proc. z nas kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz na tydzień, a 40 proc. wchodzi na strony internetowe sprzedawców detalicznych, jak wskazują dane PWC. Nie stronimy również od zamawiania jedzenia online.

Rynek e-commerce wart 45 mld zł

PWC oszacowało, że w 2018 roku wartość rynku sprzedaży internetowej w Polsce sięgnęła granicy 45 mld zł. Specjaliści prognozują, że w 2020 roku rynek ten może być wart ponad 60 mld zł.

Nawet 23 proc. respondentów w badaniu „Polacy na zakupach” z 2018 roku, przeprowadzonego przez PWC, deklarowało, że zamawia przez internet produkty pierwszej potrzeby, a 37 proc. zamierza to robić w najbliższej przyszłości. Najczęściej Polacy kupują w sieci:

  •    odzież i obuwie – 79 proc. internautów;
  •    leki i kosmetyki – 75 proc.;
  •    książki, muzykę, filmy i gry wideo – 73 proc.;
  •    meble i wyposażenie domu – 62 proc.;
  •    elektronikę użytkową i komputery – 61 proc.;
  •    produkty do majsterkowania – 59 proc.;
  •    zabawki – 59 proc.;
  •    urządzenia AGD – 57 proc.;
  •    sprzęt sportowy i turystyczny – 56 proc.;
  •    biżuterię i zegarki – 56 proc.;
  •    produkty spożywcze – 47 proc.

Czy oznacza to, że już wkrótce zamiast iść do pobliskiej piekarni po chleb będziemy go zamawiać online? Nie jest to wykluczone, choć jak na razie przez internet częściej zamawiamy gorące obiady i kolacje.

Jedzenie online na fali popularności

Z raportu PizzaPortal.pl wynika, że aktualnie jedzenie w Polsce zamawia przez internet 25 mln osób, a z każdym rokiem rośnie kwota przeznaczana na ten cel. Rynek zamówień jedzenia online wzrasta w tempie nawet 50 proc. rocznie, a jego wartość w roku bieżącym jest szacowana na blisko 0,9 mld zł. Jednocześnie cały rynek zamawiania jedzenia na wynos, na odległość, ma wartość około 6 mld zł.

PizzaPortal.pl jednocześnie prognozuje, że rynek zamówień jedzenia online będzie cały czas rósł w dużym tempie. W 2025 roku niemal połowa wartości zamawianego jedzenia będzie pochodziła z zamówień składanych drogą internetową.

Aż 86 proc. użytkowników internetu deklarowało w badaniu PizzaPortal.pl, że zamawia jedzenie z dowozem. W grupie tej:

  •    54 proc. zamawia jedzenie przez telefon,
  •    31 proc. zamawia jedzenie online i przez telefon,
  •    15 proc. zamawia jedzenie wyłącznie online.

Jeszcze przed rokiem zaledwie 46 proc. badanych deklarowało, że zamawiając posiłki, robi to online. Najczęściej w internecie zamówienia na jedzenie składają osoby z najmłodszej grupy wiekowej, 15-24 lat (23 proc. online oraz 33 proc. online i przez telefon) oraz osoby w wieku od 25 do 34 lat (13 proc. online oraz 38 proc. online i przez telefon).

Jak widać, najczęściej jedzenie online z dowozem zamawiają osoby młode, w wieku od 25 do 44 lat. Wśród nich są osoby żyjące w wolnych związkach i single mieszkający w dużych miastach. W zamawianiu jedzenia przez internet przodują kobiety.

Internet wkracza do gastronomii

Na uwagę zasługuje fakt, że już nie tylko kupujemy w internecie, sprawdzamy ceny poszczególnych produktów i usług, ale i składamy wygodnie zlecenia na jedzenie z dowozem. Popularnością wśród użytkowników cieszą się też aplikacje przeznaczone do zamawiania jedzenia.

Nie trzeba szukać numerów do pizzerii czy lokalu z sushi, aby móc zamówić coś, na co mamy ochotę. W ten sposób możemy ratować się podczas niezapowiedzianej wizyty gości czy wtedy, gdy spontanicznie zorganizujemy spotkanie towarzyskie. Wystarczy dostęp do sieci, np. szybki internet z UPC i poświęcenie kilku minut na wybór interesującego nas dania.

Reklama

Polacy kupują jedzenie przez internet komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Wynajmę lokal usługowy w

Wynajmę lokal usługowy w centrum Pułtuska 170 m2 tel. 513-133-175, tel. 512-875-553


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez pultusk24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

AGA PRESS AGENCJA WYDAWNICZO-REKLAMOWA WYDAWNICTWO ALEKSANDER z siedzibą w Pułtusk 06-100, Kotlarska 8

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"