Reklama

Podsekretarz stanu w MEN Paulina Piechna-Więckiewicz na spotkaniu w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pułtusku

05/02/2025 17:12

Ochrona zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, w kontekście narzędzi i możliwości nauczycieli specjalistów, psychologów, pedagogów była tematem spotkania z podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, pełnomocniczką ministra edukacji ds. zdrowia psychicznego uczniów Pauliną Piechną-Więcekiewicz, które miało miejsce 24 stycznia w Pułtusku.

Spotkanie, zorganizowane dla nauczycieli z terenu powiatu pułtuskiego, odbyło się w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Wiceministra poruszała bardzo ważne tematy, m.in. potrzeba standaryzacji działań i warunki pracy w poradniach. – Najbardziej palący temat to kwestia oceny funkcjonalnej i narzędzi diagnostycznych dla poradni psychologiczno-pedagogicznych, budowanie systemu, w którym te narzędzia będą dostępne. Już mamy zmiany ustawowe, które pozwalają na to, żeby ten system funkcjonował i powodował, że więcej czasu – tak jak sygnalizujecie – będziecie poświęcać nie na pracę papierkową, tylko Waszym podopiecznym – powiedziała.

Inne zagadnienia poruszane podczas potkania to warunki pracy psychologów, którzy miewają problem z miejscem, w którym mogą porozmawiać z uczniem potrzebującym wsparcia, czy też „chowanie do szuflady” przez rodziców problemów dziecka lub nawet niewyrażanie zgody na diagnostykę czy leczenie. – W tej chwili w sejmie procedowania jest ustawa, która m.in. pozwalałaby osobom pomiędzy 13 a 16 rokiem życia na 3-krotne skorzystanie ze wsparcia psychologicznego bez zgody rodziców i osobom powyżej 16 roku życia na korzystanie z takiego wsparcia, bo mamy w Polsce taki problem, że część rodziców nie chce zgodzić się prowadzenie przez psychologa.

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne w tym systemie mają pełnić rolę koordynatora niezbędnych działań wewnątrz systemu i między resortem ochrony zdrowia. Celem jest też, aby dziecko, które tego potrzebuje, było objęte już od żłobka, a informacja o jego potrzebach szła do kolejnych placówek edukacyjnych razem za dzieckiem. – Ocena funkcjonalna ma pomóc w tym, żeby każde dziecko otrzymało wsparcie w miarę potrzeb.

Część spotkania przebiegła w wewnętrznym gronie. Po jego zakończeniu Paulina Piechna -Więckiewicz powiedziała, że takie spotkania odbywają się w całej Polsce, w mniejszych i większych miastach, aby zbierać informacje, ponieważ system musi być dostosowany do najbardziej wrażliwych jego części, czyli do miejsc, gdzie jest mniej zasobów i możliwości.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 05/02/2025 17:18
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo pultusk24.pl




Reklama
Wróć do