
Ostatnie wydarzenia w naszym samorządzie gminnym poskutkowały dużymi zmianami kadrowymi – także w składach rad nadzorczych spółek miejskich. Odwołanie rady nadzorczej Towarzystwa Budownictwa Społecznego uzasadniono m.in. tym, że nie wypełniała ona swojej roli wobec właściciela, czyli burmistrza. W odpowiedzi członkowie odwołanej rady napisali oświadczenie:
W związku ze zmianami osobowymi w organach spółki TBS w Pułtusku i pojawiającymi się w odniesieniu do odwołanej Rady Nadzorczej informacji, wskazującej na to, że „Rada Nadzorcza nie wypełniła swej roli wobec właściciela” - wyjaśniamy co następuje.
Przepisy prawa i umowa spółki TBS nie wymagają od Zarządu TBS obowiązku uzyskania od Rady Nadzorczej zgody na zawarcie umowy pożyczki. Wobec powyższego Zarząd TBS w grudniu 2017 r. podjął samodzielną, autonomiczną decyzję o udzieleniu pożyczki PPUK, nie informując nawet Rady Nadzorczej o zaistnieniu takiego faktu.
Rada Nadzorcza nie była pytana ani informowana przez Zarząd TBS o umowie pożyczki dla PPUK, co było zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Rada Nadzorcza nie podejmowała też żadnych uchwał w powyższym zakresie z tych samych powodów. Rada Nadzorcza TBS powzięła informację o istnieniu umowy pożyczki dla PPUK w lutym 2018 r.
Na marginesie wskazujemy, iż sytuacja ekonomiczna spółki TBS jest dobra i stabilna. Zostało to również podkreślone przez radnych Rady Miejskiej w Pułtusku na sesji w dniu 5 marca 2018 r. W ostatnich latach doprowadzono do zmniejszenia piętrzących się wcześniej nieuregulowanych należności mieszkańców wobec TBS oraz odzyskano lokale mieszkalne.
Rada nadzorcza TBS sp. z o.o.
w okresie: maj 2015- marzec 2018
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!