Reklama

Burmistrz reformuje. My podpowiadamy.

28/01/2016 15:22

W ostatnim czasie mówi się o planowanych zmianach w pułtuskich jednostkach zajmujących się sprawami promocji Pułtuska i organizacji wszelkiego rodzaju imprez. Kierownik wydziału promocji Andrzej Popowicz przejdzie na wakujące stanowisko Dyrektora Muzeum, a część pracowników wydziału promocji wraz z zadaniami przejść ma do MCKiS. 

Dobrze się wsłuchując, można usłyszeć, że zmiany są autorskimi pomysłami Burmistrza. Od razu więc zacznę od pochwalenia – ruch w kierunku zmian szeroko rozumianego systemu promocji, kultury, sportu i organizacji imprez w Pułtusku jest potrzebny. Widząc dobry kierunek zmian pozwolę sobie nieśmiało parę rzeczy podpowiedzieć:

1. Jeśli Pułtusk naprawdę chce być miastem dla turystów, to sprawy związane z promocją, kulturą (w tym także wysoką), sportem, rekreacją i organizowaniem imprez muszą być traktowane jako jedne z ważniejszych, a nie porozrzucane po różnych instytucjach i siłą rzeczy chaotyczne. 

2. Mając powyższe na uwadze, skłaniałbym się do powołania II Wiceburmistrza z jasno postawionymi kompetencjami dotyczącymi promocji, kultury, sportu, rekreacji i rozwoju turystyki,

3. Takiż wiceburmistrz mieć pod sobą powinien: biuro promocji (już bez kierownika!) oraz następujące instytucje miejskie: Muzeum, Centrum Kultury, Bibliotekę i Centrum Sportu. Każda z tych instytucji ma w zakresie swoich działań sprawy związane z promocją i organizacją imprez dla mieszkańców Pułtuska i turystów. Skoordynowanie ich działań i odpowiednie rozdysponowanie pozwoli lepiej wykorzystać kadry i doskonalej organizować imprezy miejskie. Każda z nich bez problemu może odpowiadać za jedną, dużą imprezę o randze ogólnopolskiej!

Jeśli ktoś w tym miejscu myśli, że powołanie nowego stanowiska wiceburmistrza wygeneruje dodatkowe koszty, to od razu chcę zastrzec, że w najgorszym wypadku będą one różnicą między pensją kierownika wydziału promocji a pensją wiceburmistrza. Sądzę jednak, że dużo uda się zaoszczędzić na ujednoliceniu zarządzania tymi jednostkami. Zyski z „tchnięcia nowego, świeżego ducha” do szeroko rozumianej problematyki promocji, kultury, sportu, imprez masowych będą natomiast niemierzalne!

I jeszcze jedna sugestia dla Pana Burmistrza – sugerowałbym w ramach tych reform i przesunięć pracowników utworzenie jednoosobowego stanowiska RZECZNIKA BURMISTRZA. W ramach oczywiście dotychczasowego zatrudnienia – bez tworzenia nowego miejsca pracy. Jestem pewien, że to jest możliwe, a na pewno konieczne. 

Grzegorz Gerek

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo pultusk24.pl




Reklama
Wróć do